Tuesday, November 10, 2015

New Album: Listen to "Trolle Og Den Magiske Fela - Sangene fra evenyret" from Alexander Rybak


Alexander Rybak, who won the Eurovision Song Contest 2009 for Norway with the song "Fairytale" released earlier this month the album "Trolle Og Den Magiske Fela - Sangene fra eventyret", which is based on his latest book project "Trolle". The album includes 13 tracks. Have you already listened?

"Trolle Og Den Magiske Fela - Sangene fra eventyret"

  1. Den Magiske Fela 03:29
  2. Du, Bare Du 03:32
  3. Være På Vakt 02:56
  4. Trollbinde Deg 02:31
  5. Alvas Vals 02:41
  6. Danse For Trærne 03:42
  7. Kom Deg Vekk 04:11
  8. Vakrere Enn Hun Jeg Hadde Sist 04:11
  9. Jeg Vil Være For Meg Selv 03:37
  10. Blandt Fjell 03:28
  11. Stjernen Vår 03:23
  12. Kom Til Meg 04:10
  13. Venner 03:22

Two days ago he relased a brand new video for the "Trolle" song "Venner". It's a collaboration with Pernille Hogstad Stene. 

Alexander Rybak & Pernille Hogstad Stene - "Venner" (Official Video)



"Venner" (Lyrics)


En ensom ulv går stolt og fri
på eventyr, blant fjell og li.
Uler høyt og trasker for seg selv.

Men når den så har trasket nok,
løper ulven til sin ulveflokk.
Der er det både varmt og trygt ikveld.

Og når livet blir tøft og hardt
er det godt å være sammen,
for sammen er vi fler.

Og ingenting kan ta fra meg
den styrken som jeg kjenner.
Sammen kan vi flytte fjell
for du og jeg er venner.

Den stolte hane står på taket.
Galer, og kjenner smaken
av å være konge i sin by.

Men nedenfor står hønemor
og kongen får en klem, så stor
at plutselig så blir han tam på ny.

Å leve er vel og bra,
men om vi lever sammen
så skaper vi magi.


Alexander released in September his first children book "Trolle og den Magiske Fela” by the Norwegian publisher Cappelen Damm. Between a lot of other activities he worked four years on the realization of this project. Order your copy here.

Support Alexander Rybak and his music. Download his latest single "Blant Fjell" on iTunes or listen to it on Spotify:


Find out more about Alexander Rybak and follow him:  


No comments:

Post a Comment